سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود آموزش نقشه خوانی نقشه های مدارات فرمان و قدرت

در این پست یک فایل آموزشی راجع به مدارات قدرت و همچنین مدارات فرمان برای دانلود شما عزیزان در سایت قرار داده شده است. که خیلی خوب و خلاصه راجع به علائم مدارات فرمان و نامگذاری آنها توضیح داده شده است. بعد از مطالعه این آموزش، انتظار می شود که بتوانید یک نقشه رو براحتی بخوانید. این مقاله به منظور آشنایی و نقشه خوانی نقشه های الکتریکی مدار فرمان و قدرت می باشد. در این مقاله تمامی نکات، از قبیل نقه های مدار کنترل، علائم اختصاری، حروف شناسایی، انواع نقشه ها، وسایل دستی و مکانیکی، ترسیم نقشه مدار فرمان (مسیر جریان)، نقشه سیم ها یا نقشه های خارجی و … توضیح داده شده است.

در نقشه یک سیستم الکتریکی، وسایل و تجهیزات الکتریکی با علامت های اختصاری نمایش داده می شوند. در این مقاله سعی شده است که از سیستم IEC در مورد مدارهای فرمان و قدرت بهره گرفته شود و علائم اختصاری به کار رفته در کلیه نقشه ها ذکر گردد.

نقشه مدار قدرت: آن قسمت از مدار حقیقی را که انرژی الکتریکی را از شبکه دریافت و به مصرف کننده منتقل می کند و جریان جذب شده موتور را از خود عبور می دهد، مدار قدرت می نامند. در نقشه های صنعتی مدار قدرت با لوازم و وسایل الکتریکی جهت اندازه گیری و کنترل مدار، همراه هستند.

دیدن فهرست مطالب فایل آموزشی نقشه خوانی نقشه های مدارات فرمان و قدرت…

نقشه های مدار کنترل

علائم اختصاری

حروف شناسایی

انواع نقشه ها

شمای فنی یا تک خطی

وسایل دستی و مکانیکی

شمای مسیر جریان

نقشه مدار قدرت

نقشه سیم ها یا نقشه های خارجی

نقشه مونتاژ

نقشه ترمینالها